sevmiyorsan bile saygı gösterciler - bol sözlük

sevmiyorsan bile saygı gösterciler



başlık no:11083 okunma:2018



  1. Türkçe rapte eleştirilere karşı gelen cümle öbeği.. bir farklı deyişle herkes robot olsun, her üretilenin götünde gezilsin.. zevkler değil sadece isimler konuşsun. sanatı değil de reklamı iyi olanın köpeği olalım.. vs. vs.

    olum insan sevmiyorsa nasıl saygı duyacak lan? beğenmediğim, tarzını sevmediğim insana nasıl saygı duyacam lan ben? hadi saygı duydum diyelim. "abi abi" gezdik etrafında; bu benim iki yüzlülüğümü, götlekliğimi göstermez mi?

    abi adamı seviyorum ya sevmiyorum! yazdığı lirikler sik gibi. aloooo orda mısın? nasıl saygı duyum ben bu adama? sevdiğim, dinlediğim, gönül verdiğim müziği bu adam domaltmış sikiyor nasıl saygı duyacam alooooo?

    yapmayın abi şunu, sevmiyorsan bile saygı duy ne demek ya?

    bak sagopa kajmerden retiarius olarak nefret ederim ama aynı zamanda dinlerim de. albüm haberi versin kulu olan mfler kadar heycanlanır beklerim. nasıl bişey yapacak benim için bi merak konusudur. hatta güzel bişey yaparsa dinlerim de. ki zaten sagonun yaptığı işlerin %85-90 beğenmişimdir. ama niye saygı duyuyum abi? kalleş adamın tekine niye saygı duyacam. kolpa herifin teki niye saygı duyuyum.. "oooo yunus abi insanları nasıl salak yerine koyuyorsun yaa saygı duyuyorum valla" bu ne abiiii?

    insan sevmediği adama saygı duymaz şunu bi alın kafanıza. şu salak önergeden de vazgeçin. türkrapfm saçmalığının ortaya attığı sikik önerge bu.
    ret1arius
    27.1.2016 03:35
    heart_plus : 3 stat_minus_2 : 0 


  2. saygı kavramının yaşadığı anlam şaşmasının mimarıdırlar.


    şimdi nereden başlasam bilmiyorum. bir şeyler yanlış anlaşıldı sanki. bir insanın herhangi bir şeye saygı gösterme gibi bir zorunluluğu yoktur. bunun farkında olmak gerek bence. söz konusu müzik ise bir insanın dinlediği kişiye veya o insanın bizzat kendisine hakaret etmek demek değildir saygı duymamak. şahsen ben çoğu insanın müzik zevkine saygı duymuyorum. sık sık da dalga geçiyorum insanlarla. tekrar diyorum bir insanın x'i dinlemesine saygı duymuyorum. x'in müziğine de saygı duymuyorum. x'e de saygı duymuyorum. fakat saatime bakıp şöyle bir göz attığımda x'i dinlediği için birine küfür ve hakaret ettiğimi, x'e küfür ettiğimi veya bir insanın x'i dinleme özgürlüğüne müdahale ettiğimi hatırlamıyorum. ee ben nedir bu dayatma.


    daha çok çok anlatasım var ama toparlayamıyorum. o yüzden böyle kalsın.





    (bkz: kahrolsun noktadan sonra boşluk bırakma kuralı)

    penguen
    27.1.2016 20:25
    heart_plus : 1 stat_minus_2 : 0 


  3. saygı duymak ve saygı göstermek aynı şey değil bunu hatırlatarak başlayayım mevcut türkçe rap in gelişmesi için en önemli nokta işlerini beğenmediğiniz mc lerede saygı göstermektir evet belki müziği hoşunuza gitmez ya da yaptıkları adamı sevmeyebilirsiniz her şeye rağmen belli bir kesim o müzisyeni ya da grubu dinliyorsa-beğeniyorsa birileri tarafından kabul görmüş demektir ve saygı göstermek kimseye zarar vermez tabi haddi kadar saygı göstermek ve son olarak türkçe sözlü rap in diğer avrupa ülkelerinden ya da amerikadan çok geride olmasının sebeplerinden birisi budur kanımca
    djpppremier
    27.1.2016 23:00
    heart_plus : 0 stat_minus_2 : 0 


  4. tüm dünya ya da belli bi kitle, bir müzisyeni ya da grubu dinliyorsa veya beğeniyorsa ben beğenmediğim için bana yine bişey ifade etmiyecektir. başarısı yada dinlenebilirliği ne olursa olsun görmezden gelirim. (eypio & burak king - günah benim gibi..)

    zaten sorun bir işin başarısını izlenmeyle ya da beğenirlilikle ölçülmesinde..

    saygı duymak ile saygı gösterme arasındaki farkın bilincindeyim. lakin öyle bi yerde bu cümle kullanılıyor ki, sanki adamın elini kolunu bağladık parmak atıyoruz... yeterince saygı gösterdiğimize inanıyorum. sizin saygı göstermekten kastınız ne onu anlamıyorum. ne yani bu adamı beğenmiyorum, kötü olduğuna inanıyorum. üstüne üstülük bu adamı binlerce insan iyi sanıyor, sırf piyasada var olabildiği için, geçmişinde yaptığı bikaç iyi hareket için sonsuza kadar iyi olacağına inanıyor ve ben buna tepkisiz kalıp "aynen lan bu adam sonsuza kadar hep iyi olacak" diyorum. yok öyle bişey.

    insan değişkendir, her zaman doğru ya da iyi şeyler yapmayabilir. insan olan her birey bunun bilincindedir ve bazı işlerinde gerçekten kötü olacaklarını idrak etmek zorundadır. çıkıp "dinleme amına koduğum çocuğu" demek aptallığın, gerizekalılığın, insan olmamanın sonucudur. böyle bir insana bırak binlercesini bir insanın dahi beğenmesi beni hergün rahatsız eder.

    o yüzden dün twitterda, bugün sözlükte, yarın başka bi sosyal mecrada bunu dillendirip tavrımı koymak benim bir görevimdir. en azından ben saygımı bi şekilde gösterip; "okuma amına koduğum çocuğu" dememişim, demiyeceğimdir.
    ret1arius
    27.1.2016 23:25
    heart_plus : 0 stat_minus_2 : 0 




  5. dediklerinin çoğuna bende katılıyorum evet ama benim bunu yazmamdaki asıl amaç bu durumun türkçe rap te farklı olmasıdır. türkiye de rap in gelişmesi için mc lerin gelişmesi kaliteli işler yapması gerekli ama bana göre daha öncelikli olan dinleyici kitlenin bilinçli ve doğruyu yanlışı ayırt edebilmesidir. bu altyapının sağlanması için rap sözlüklerinde ya da tartışmalarında türkçe rap in lehine şeyler konuşulmalıdır diyorum. yani türkçe rap gerçekten gelişti diyebildiğimiz zaman 'sevmiyorum saygıda duymam' demeliyiz. demek istediğim bunu sen ben yapmazsak rap yaptığına inandığımız kişilere saygı göstermezsek çoluk çocuk youtube da çok dinlenen rap i kaliteli rap sanacak. örneğin burada biz x rapçisini yerden yere vurursak elimize ne geçecek? mesele fikir ayrılığımız değil bence grogi nin devrap te yuhlanması ya da norm fanının fuat ergin e duyduğu kin. belki diyeceksiniz onlar rapçi değil çoluk çocuk ama çocuğun kafasındaki rap algısını kırmak inanılmaz zor bi şey. işte bunu kırmak için grogi yi sevmeyen bi arkadaşımızın grogi ile ilgili yazdığı mantıklı bir eleştiri muhtemelki o çocuğun rap algısını değiştirmeye yardımcı olacaktır. bu yüzden belli bir süreliğine-gelişene kadar belkide sadece türkçe rap i yeni dinlemeye başlayanlar için rap tartışmalarında mc lere düzeyli saygı göstermenin doğruyu bulmada yardımcı olacağını düşünüyorum.ki eleştirinin olumsuzuna da hayır demiyorum sadece düzeyli olsun olumsuz da olsa olumlu da saygı düzeyini ayarlayarak yapılmalıdır x mc sini eleştiren bi dinleyici aynı şeyleri yüzüne söyleyebilecek düzeyde eleştirmelidir.açıkcası saygı konusunda tavrının net olması bir tercihtir asla yanlış olduğunu söyleyemem ki bende kişisel hayatımda öyleyimdir. demek istediğimi okuyanların anladığını düşünüyorum zira türkçe rap te bu saygı meselesinin kitapları yazılabilir uzun ve karmaşık bir konu olaya mc gözünden bakıncada başka şeyler düşünülebiliyor.benim saygı göstermekten kastım saygısızlık yapmamaktır bu arada :) bu dinleyici için değil üretici içinde geçerlidir.müziği yapanda dinleyicisine saygısızlık yapmamalıdır.
    djpppremier
    28.1.2016 01:12
    heart_plus : 0 stat_minus_2 : 0 


  6. Yukarda adını vermek istemiyorum (penguen) bi yazarımızında belirttiği gibi

    "tekrar diyorum bir insanın x'i dinlemesine saygı duymuyorum. x'in müziğine de saygı duymuyorum. x'e de saygı duymuyorum. fakat saatime bakıp şöyle bir göz attığımda x'i dinlediği için birine küfür ve hakaret ettiğimi, x'e küfür ettiğimi veya bir insanın x'i dinleme özgürlüğüne müdahale ettiğimi hatırlamıyorum."

    Hatta isim vermek istemiyorum bugün çok popüler olan bir emsiyi (Anıl Piyancı) zerre samimi, başarılı ve doğru bulmuyorum lakin kendisine buradan veyahut başka bir mecradan küfür etmiyorum.

    Adının altını çizerek vurgulamak istediğim bi yazar arkadaşımında (ret1arius) dediği gibi,

    "dün twitterda, bugün sözlükte, yarın başka bi sosyal mecrada bunu dillendirip tavrımı koymak benim bir görevimdir."

    Esenlikler dilerim..

    Not: Gizli bknz ve çeşitli imla hatalarının giderilmesi için editlenmiştir. (Yinede gözden kaçmış hatalar olabilir.)
    menemenustukisir
    28.1.2016 09:17 ~
    heart_plus : 1 stat_minus_2 : 0 


  7. benim yaptığım müzik hak ettiği yerde değil. hek ettiğim değeri vermiyorsunuz saygıda duymuyorsunuz. sizin ben aq

    ayrıca jokere nasıl düzeyli bir eleştiri yapılabilir. biri bana bunu açıklasın.
    kobaysos
    28.1.2016 11:02 ~
    heart_plus : 2 stat_minus_2 : 0 





  8. anonim
    28.1.2016 20:07 ~
    heart_plus : 0 stat_minus_2 : 0 




  9. "Artık olay liriklerle alakalı değil. Olay kulağa iyi gelen bir beat, ve akılda kalıcı bir nakarat."

    - Eminem
    calvino
    29.1.2016 15:16 ~
    heart_plus : 0 stat_minus_2 : 0 


  10. fb | twt | youtube | insta | spotify | anket | uyarı | devlog

    bol'da yer alan içeriğin doğru veya güncel olduğu hiçbir şekilde iddia veya garanti edilmemektedir. burada okuduklarınız sizi dehşete düşürürse türkçe rap ansiklopedisine de göz atmayı deneyebilirsiniz.
    hukuka aykırı olabileceğini düşündüğünüz içerikler titizlikle incelenip gereği düşünülmektedir. sözlüğü reklamsız görüntülemek isterseniz üye girişi yapabilirsiniz. soğuk içiniz.

    rastgele gururlarımız: